Včera jste mohli po dvou a půl měsících navštívit první letošní jednání zastupitelstva. Protože se podařilo jej opět nahrávat, nebudu zde popisovat detaily… nakonec každý se může podívat. Jen je v Mikulůvce všechno trochu nakřivo 🙂
Zde je program schůze.Různé formální věci nejsou zajímavé. Inventury majetku prý proběhly OK.
V bodě číslo 6 bylo schváleno doplacení úvěru, který někdy před 6ti lety obec získala na koupi sousední budovy u školy – „učitelského bytu“. Je tam dnes v provozu jedna třída, funguje tam družina, nějaké šatny atd. Takže to ukončíme a úvěru se zbavíme. Dělá to zhruba 400 tisíc. Tento účetní pohyb se řešil ještě v bodě 7. Položil jsem dotaz, proč si tento úvěr nenecháme a nezaplatíme raději část nového dluhu za prodejnu potravin. Předpokládal bych, že starý úvěr bude mít výrazně lepší úročení, než ten loňský/poslední, který by se měl dnes pohybovat někde kolem 8% (a to ještě doufejme, že ČNB v budoucnosti tyto úroky nezvýší, neboť ve smlouvě je úrok varibilní). Odpověď zněla, že to nejde. Těžko říct proč, asi jsou ve smlouvách nějaké podmínky.
Hlavní motivací k tomuto dotazu byla totiž další částka plusmínus 300 tisíc, která byla uvedena jako nějaká splátka úroků za Jednotu. Později jsem se ptal, co to znamená, ale vysvětlení jsem nepochopil. Jestli dobře počítám, za pořízení prodejny jsme za třičtvrtě roku už zaplatili dost přes půl milionu.

Mimochodem tato situace je přesně důvodem, proč jsem loni žádal zastupitelstvo, aby se zamyslelo nad povinným vkládáním obecních smluv do Registru. Jsme oficiálně příliš malá obec a nemusíme to dělat ze zákona. Kdyby tam však vše bylo vloženo dobrovolně, mohli bychom se každý kdykoliv podívat, co v těch smlouvách vlastně je.
Odpovědí mi tehdy bylo jen pokývání hlavou.
Dále jsme se dozvěděli, že snad bude konečně podepsána smlouva s provozovatelem prodejny potravin. Minirekonstrukce za 300 tisíc je ve finále a nájemce už začíná zařizovat. Tak se máme na co těšit.
Další diskuse byla o opravách bufetu a ubytování na hřišti. Jsou tam nějaké závady a omezení, které brání rozumnému využití. Dlažba, sprcha… Na tom se teď bude pracovat.
Nějaká chvíle byla věnována i debatě o řešení sezónního přebytku „zeleného“ bioodpadu. Co s ním a tak dále. Možná se někde po obci nainstalují kontejnery a vše se bude někam odvážet… ať už do družstva nebo na skládku…. Jestli vás toto téma trápí, ptejte se zastupitelů či nejlépe přijďte na zasedání, rozhodnuto nebylo zatím nic. Hlavně nehažte komunální odpad do kontejneru na trávu, co je u hřbitova. Na to jsou tam jiné popelnice. Asi by stálo dát tam velkou ceduli nebo kameru.
Pak ještě předsedkyně kulturní komise zmínila přehled plánovaných akcí na letošní rok. Pokud máte ještě nějaký nápad, můžete navrhnout. Přítomní občané plány komentovali a sdělovali svůj pohled na věc. Navrhováno bylo i to, aby si zastupitelé symbolicky rozdělili obec a dělali tak prostředníka mezi „svými“ obyvateli a vedením.
Schůzi uzavřela zpráva Kontrolní komise o stavu obecního majetku, kde J. Stančík přečetl různá zjištění z inventury, vyjmenoval závady a navrhoval potřebné kroky a opatření. Samozřejmě pro patřičnou údržbu a podobné aktivity je třeba peněz. Na obecné návrhy na větší využití dotací na údržbu a rozvoj obecního majetku (zateplení, fotovoltaika, šatny na bazéně atd.) zněla odpověď „potřebujeme dotáhnout vodovod a do té doby nemáme na utrácení“. No co na to říct. Snad bude tato zpráva komise alespoň zveřejněna.
Díky za pozornost a snad se uvidíme na dalším setkání v březnu.
Komentáře jsou uzavřeny.